Громадська рада при Міністерстві закордонних справ України

3, Київ 20:27

Проекти документів для обговорення

Запрошуємо до обговорення! Пропозиції надсилати до 15 травня 2014 р.
Проект структури Громадської ради при МЗС України

----------------------------------------------------------------------------------- 

Проект плану роботи Громадської ради при МЗС України на 2014 р.

Проект плану заходів МЗС України з реалізації у 2014 році Cтратегії державної політики сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні

Розширене засідання правління Громадської ради при МЗС України

Час і місце проведення: 12 листопада 2014 р., 16:00 – 17.30, приміщення Дипломатичної академії України (вул. Велика Житомирська 2), 5-й поверх, кім 513.

Учасники: члени правління, голови/заступники голів комітетів Громадської ради при МЗС України; запрошені: співробітники МЗС України, Громадська організація «Всеукраїнський студентський союз «Студент за кордоном», члени експертних груп.

У проекті порядку денного – розгляд питань:

1) діяльність МЗС у сфері запобігання та боротьби з корупцією (доповідач – керівник Сектора з питань запобігання та протидії корупції МЗС України А.Лупак; співдоповідачі, до 10 хв);

2) функціонування веб-сайтів закордонних дипломатичних установ України (доповідач – співробітник Департаменту політики і комунікацій МЗС України,ІІ секретар С.Кравець; співдоповідачі, до 10 хв);

3) обговорення поточної ситуації в Україні та заяви Громадської ради при МЗС України (доповідач - Голова Громадської ради В.Щелкунов, 10 хв.; репліки, доповнення, до 5 хв.);

4) обговорення проекту договору про співпрацю між Громадською радою при МЗС України та ГО «Всеукраїнський студентський союз «Студент за кордоном» (доповідач – президент «Всеукраїнський студентський союз «Студент за кордоном» Д.Булаєв, співдоповідачі, до 10 хв);

5) різне - організаційні питання (доповідач - Голова Громадської ради В.Щелкунов, 5 хв.; оголошення, репліки, доповнення, до 30 хв.).

***

Проект Заяви Громадської ради при МЗС України

У звязку з проведенням «виборів» на Донбасі 2 листопада 2014 року Громадська рада при МЗС України заявляє про таке.

2 листопада 2014 року на Донбасі відбулися «вибори» у самопроголошених «республіках» ДНР і ЛНР.

Так звані «вибори», проведені всупереч чинному законодавствству України та під дулами зброї, є незаконними.

Очевидним є те, що їх організатори мають на меті подальшу дестабілізацію ситуації на сході країни та захоплення державної влади у регіоні Донбасу.

Подібні кроки ведуть до зриву «мінських домовленостей» і можуть призвести до чергової хвилі ескалації напруження, збройного притистояння та непередбачуваних наслідків.

Світова спільнота не визнає ці псевдовибори. Країни ЄС та США, ООН, інші авторитетні міжнародні організації засудили той фарс, який відбувся на окупованій та контрольованій сепаратистами території Донецької та Луганської областей.

Громадська рада при МЗС України приєднує свій голос до тих, хто засуджує будь-які дії, спрямовані на розкол України.

Ми закликаємо об’єднати усі демократичні сили світу на захист свободи, територіальної цілісності і суверенітету Української держави.

Ще раз нагадуємо: Батьківщина у нас одна. Україна.

Єдина і неподільна європейська країна! 

Заява Громадської ради при МЗС України 

У звязку з проведенням «виборів» на Донбасі 2 листопада 2014 року Громадська рада при МЗС України заявляє про таке.

2 листопада 2014 року на Донбасі відбулися «вибори» у самопроголошених «республіках» ДНР і ЛНР.

Так звані «вибори», проведені всупереч чинному законодавствству України та під дулами зброї, є незаконними.

Очевидним є те, що їх організатори мають на меті подальшу дестабілізацію ситуації на сході країни та захоплення державної влади у регіоні Донбасу.

Подібні кроки ведуть до зриву «мінських домовленостей» і можуть призвести до чергової хвилі ескалації напруження, збройного притистояння та непередбачуваних наслідків.

Світова спільнота не визнає ці псевдовибори. Країни ЄС та США, ООН, інші авторитетні міжнародні організації засудили той фарс, який відбувся на окупованій та контрольованій сепаратистами території Донецької та Луганської областей.

Громадська рада при МЗС України приєднує свій голос до тих, хто засуджує будь-які дії, спрямовані на розкол України.

Ми закликаємо об’єднати усі демократичні сили світу на захист свободи, територіальної цілісності і суверенітету Української держави.

Ще раз нагадуємо: Батьківщина у нас одна. Україна.

Єдина і неподільна європейська країна! 

Заява Громадської Ради при Міністерстві закордонних справ України

1 березня 2014 р. о 17.25 за київським часом Рада Федерації Федеральних Зборів Російської Федерації одноголосно підтримала звернення Президента В.Путіна про введення «обмеженого військового контингенту» збройних сил Росії на територію України. Таке рішення, як зазначено в документі, прийняте з огляду на «неодноразові звернення влади Автономної Республіки Крим та громадян Російської Федерації, що проживають в Криму, вжити вичерпних заходів щодо захисту життя і безпеки громадян Російської Федерації, що проживають в Україні, співвітчизників та особового складу військового контингенту Збройних Сил Російської Федерації в Україні». У заяві Ради палати Ради Федерації від цієї ж дати зазначено, що «в Україні розпочалися безпрецедентні переслідування простих громадян за національною ознакою та політичними поглядами. Сотні бойовиків з ультраправих націоналістичних угруповань в столиці та найбільших містах України увійшли в сутички із законною владою на місцях, створюючи реальну загрозу життю простих людей, у тому числі громадян Російської Федерації, що перебувають і проживають на території України».

У зв’язку з цим Громадська рада при МЗС України вважає за необхідне зазначити таке.

Перше. Жодна належним чином уповноважена національна, іноземна або міжнародна інституція не заявляла про порушення на території Україні (зокрема, в Автономній Республіці Крим) прав людини, що вимагало б втручання будь-якого міжнародного суб’єкта або міжнародного співтовариства. Інформація про загибель «декількох росіян в Криму» спростована Генеральним консулом РФ в Криму В. Светличним (http://lenta.ru/news/2014/03/01/nokill/). В інтерв’ю ЗМІ Спікер кримського парламенту В.Константинов не підтвердив фактів загибелі людей (http://delo.ua/ukraine/glava-soveta-kryma-oprovergaet-informaciju-o-pogibshih-v-regione-228825/).

Друге. Росія фактично порушує базові вимоги Угоди про статус та умови перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України. Наразі російські військовослужбовці перебувають поза межами місць дислокації, беручи під контроль органи влади та аеропорти, блокують українські військові частини, втручаються у внутрішні справи України. Жодних узгоджень з боку компетентних органів України на пересування півостровом військової техніки (бронетранспортерів та автомобілів), як і перетину державного кордону військово-транспортними літаками та вертольотами, не давалося.

Згідно з п. 1 ст. 6 Угоди між Україною і Російською Федерацією про статус та умови перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України від 28 травня 1997 р., ратифіковану Верховною Радою України 24 березня 1999 р. і Держдумою РФ 18 червня 1999 р, "військові формування (тобто, ЧФ РФ) здійснюють свою діяльність в місцях дислокації відповідно до законодавства Російської Федерації, поважають суверенітет України, дотримуються її законодавства та не допускають втручання у внутрішні справи України". Відповідно до п. 5 ст. 15 цієї ж Угоди "пересування, пов’язані з діяльністю військових формувань поза місцями їхньої дислокації, здійснюються після узгодження з компетентними органами України".

Третє. Російські війська із зброєю, покинувши місця своєї постійної дислокації, увійшли на територію України задовго до надання Радою Федерації Росії згоди Президентові Росії на використання армії на території України (17.25 за київським часом 1 березня 2014 р.). Офіційна влада Росії зазначає, що це лише право президента Росії, яким він не скористувався.

 З 9.00 за київським часом 1 березня 2014 р. невідомі у військовій формі без опізнавальних знаків почали блокування українських військових частин у Севастополі (у тому числі в Балаклаві, Керчі, Судаку і Перевальному). Маючи ознаки належності до російських збройних сил, цими військовими формуваннями було заявлено вимогу про здачу українськими військовими зброї і боєприпасів, підпорядкування самопроголошеній Раді міністрів Автономної Республіки Крим.

Четверте. Своїми діями Російська Федерація показово нехтує міжнародно-правовими зобов’язаннями як країни-гаранта України, закріплених Будапештським меморандумом 1994 р., який зобов‘язує Росію утримуватися від загрози чи застосування сили проти територіальної цілісності України.

27 лютого 2014 р. невідомі в масках захопили будинок Ради Міністрів АР Крим і парламенту автономії. Верховна Рада республіки у неконституційний спосіб відправила у відставку Уряд Криму. Главою Ради міністрів АР Крим самопроголошено С.Аксьонова (партія «Російська єдність», яка на виборах до парламенту Криму отримала 4 % голосів і 3 депутатські мандати). Рішення про надання згоди Президенту РФ щодо введення збройних сил Росії на територію України, як зазначено на офіційному сайті органу влади Росії, базувалося у тому числі на зверненні самопроголошеного кримського Уряду.

П’яте. У більшості російських засобах масової інформації йде цілеспрямована дезінформація громадян Російської Федерації, мешканців Східної України, Автономної Республіки Крим та міста Севастополя, що фактично є антиукраїнською пропагандою.

Російські ЗМІ не висвітлюють брутальне застосування фізичної сили, погрозу зброєю і залякування. Нагнітаються чутки про пересування до Криму «радикально налаштованих націоналістів». Активно надаються факти щодо складання зброї прикордонниками та військовими частинами, ВМФ України, що фактично не відповідає дійсності. Наводяться хибні факти про масовий виїзд громадян України до Росії. Пропагується набуття російського громадянства. Водночас, причини, що стали основою самоусунення екс-президента України В. Януковича від виконання своїх повноважень – свобода слова, вільність від корупції, скасування вибіркового застосування законодавства, реформа в судовій системі, розширення прав місцевого самоврядування – у російських ЗМІ не висвітлюються.

Зважаючи на вищевикладене, Громадська рада при Міністерстві закордонних справ України заявляє про таке:

1. Україна є суверенна, незалежна держава, з цілісною, недоторканою територією. Автономна Республіка Крим є невід'ємною складовою частиною України, на територію якої поширюється дія Конституції України та законів України.

2. Дії Росії мають всі ознаки акту агресії проти Української Держави, є грубим порушенням міжнародного права і несуть серйозну загрозу суверенності та територіальній цілісності нашої країни, миру і стабільності у всьому регіоні.

3. Інститути громадянського суспільства підтримують дії органів влади України щодо вжиття всіх можливих засобів для захисту народу України, її суверенітету, територіальної цілісності, забезпечення непорушності кордонів держави. У цьому зв’язку вітаються консультації в рамках ООН та ОБСЄ, залучення в Україну міжнародних спостережних місій.

4. Громадські організації закликають держави-члени ООН до солідарності з українським народом та захисту суверенітету і територіальної цілісності України.

5. Ми переконані у необхідності невідкладного вирішення конфлікту на Кримському півострові мирними засобами.

6. Ми висловлюємо вдячність закордонному українству, представникам громадянського суспільства світової спільноти і громадянам Росії за підтримку мирного шляху врегулювання конфлікту в Криму.

7. За даних обставин, важливого значення у об’єктивному висвітленні подій в Україні та ситуації у Криму набуває, зокрема, народна дипломатія. Міжособові контакти з родичами, друзями та знайомими, які перебувають в Росії, Східній Україні та Криму, мають сприяти зниженню градусу конфлікту та мобілізації світової громадської думки.

Стратегія діяльності Громадської Ради при Міністерстві закордонних справ України на 2013-2014 рр.

І. ПРЕАМБУЛА

1.1.  Геополітичний вибір: європейська інтеграція

Стратегія діяльності Громадської ради при  МЗС Україна спрямована на підтримку напрямків євроінтеграції, покращення інвестиційного клімату, формування позитивного міжнародного іміджу Української держави у світі.

Європейська інтеграція є ключовим пріоритетом зовнішньої політики України при здійсненні системних соціально-економічних реформ, визначеним, зокрема, у Законі «Про основи національної безпеки України», Постанові Верховної Ради «Про основні напрями зовнішньої політики України», міжнародних угодах про партнерство та співробітництво з політичних, торговельно-економічних та гуманітарних питань.

Європейська перспектива є об’єднувальним чинником консолідації політичних сил країни, підвищення стандартів життя, забезпечення доступу до світового внутрішнього ринку, переваги у торгівлі та залученні інвестицій.

Громадська Рада, у контексті дієвої підтримки геополітичного вибору України, сприятиме проведенню реформ у напрямку євроінтеграції. У цьому відношенні Громадська Рада здійснюватиме моніторинг виконання погоджених з Європейським Союзом заходів та рекомендацій у контексті проведення Третього саміту Східного партнерства у Вільнюсі 28-29 листопада 2013 р.

Громадська Рада відзначає важливість збереження та поглиблення всебічного соціально-економічного співробітництва з країнами СНД, набуття спостережного членства в Митному Союзі в рамках Євразійської економічної спільноти. Підтримуючи зусилля Міністерства закордонних справ, Громадська Рада наголошує на необхідності використання головування України в ОБСЄ для вирішення «заморожених конфліктів» на території СНД.

 

1.2.  Сталий  розвиток:  створення  привабливого  інвестиційного  клімату

Громадська Рада при МЗС України підтверджує курс на сталий розвиток держави на рівнях інтеграції його економічної, соціальної та екологічної складових. Головними завданнями сталого розвитку є раціональне використання бази природних, соціальних та економічних ресурсів. Забезпечення сталого розвитку підтверджується шляхом стимулювання поступального, інклюзивного економічного зростання, підвищення стандартів життя, інтеграції комплексних методів управління природними ресурсами та екосистемами. Сталий економічний розвиток досягається шляхом охорони навколишнього середовища, здоров'я та розвитку дітей, забезпечення освітніх послуг, активізації міжнародного співробітництва.

Сталий розвиток інвестиційного  клімату забезпечується за рахунок верховенства закону на національному та міжнародному рівнях, дотримання Загальної декларації прав людини, міжнародних документів в галузі прав людини у відповідності до Статуту Організації Об'єднаних Націй, підтримкою громадянського суспільства і приватного сектора, створення транспарентних, підзвітних та демократичних інститутів.

Сталий розвиток орієнтований на забезпечення свободи людини за ознаками раси, кольору шкіри, статі, мови або релігії, політичних переконань, майнового стану, місця народження, інвалідності, ознакам миру і безпеки, дотримання права гідний рівень життя, принципів верховенства закону, справедливості, рівноправності.

 

1.3.  Формування міжнародного іміджу України як стратегічний напрямок ідеології Громадської Ради при МЗС України

Одним із пріоритетних напрямків діяльності Громадської Ради є формування позитивного міжнародного іміджу України. Позитивне сприйняття України іноземними державами та громадянами є важливим фактором, що сприятиме реалізації національних зовнішньополітичних, зовнішньоекономічних, гуманітарних інтересів, покликаних забезпечити поступ України на шляху до європейської інтеграції, розвиток зовнішньоторговельного та інвестиційного співробітництва, а також урядову підтримку українців за кордоном. Формування позитивного міжнародного іміджу України є необхідною складовою внутрішніх соціально-економічних та суспільних перетворень, підвищення рівня національної самосвідомості та зміцнення суспільної єдності.

З метою сприяння захисту прав людини – громадянських, політичних, економічних, соціальних та культурних - Громадська Рада керується у своїй діяльності принципами універсальності, об’єктивності, неупередженості, верховенства закону.

До важливих завдань Громадської Ради в напрямку формування позитивного міжнародного іміджу України належить побудова конструктивного діалогу та співробітництва між громадянським суспільством та МЗС, міжнародними організаціями.

Громадська Рада підтримує міжнародні угоди і конвенції з питань захисту прав та свобод людини: міжнародно-правові документи ООН – Міжнародний пакт про громадянські та політичні права, Міжнародний пакт про економічні, соціальні та культурні права, Міжнародна конвенція з ліквідації всіх форм расової дискримінації, Конвенція про права дитини, Конвенція проти тортур, Конвенція про ліквідацію всіх форм дискримінації щодо жінок, Конвенція про права інвалідів.

Громадська Рада підтримує конвенції з екологічних питань: про контроль за транскордонними перевезеннями небезпечних відходів та їх видаленням (Базельська конвенція), про стійкі органічні забруднювачі (Стокгольмська конвенція), про процедуру попередньої обґрунтованої згоди відносно окремих небезпечних хімічних речовин та пестицидів у міжнародній торгівлі (Роттердамська конвенція).

Міжнародний імідж України визначається дотриманням принципів демократії, верховенства права, ринкової економіки, наявністю інноваційного, науково-технічного, промислового, сільськогосподарського і туристичного потенціалу, культурними та історичними традиціями.

Покращенню міжнародного іміджу України сприятиме залучення Громадської Ради, за участі відповідних Експертних Рад, до обговорення питань ратифікації міжнародних договорів: Римського статуту Міжнародного кримінального суду, Міжнародної конвенції про захист всіх осіб від насильницьких зникнень, конвенції про захист прав трудящих-мігрантів і членів їх сімей, Конвенції Ради Європи про попередження і припинення насильства щодо жінок та побутового насильства, Факультативного протоколу до Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права, Факультативного протоколу до Конвенції прав дитини.

Формування позитивного іміджу України в світі як ідеологічна складова стратегії діяльності Громадської Ради впродовж 2013-2014 рр. сприятиме поліпшенню сприйняття українців за кордоном, інвестиційного клімату в Україні та прискоренню процесів євроінтеграції. Діяльність Громадської ради при МЗС України спрямована відповідно до окреслених стратегічних напрямків.

  

ІІ. СТРАТЕГІЯ ДІЯЛЬНОСТІ ГРОМАДСЬКОЇ РАДИ ЧЕРЕЗ ПРИЗМУ КОНКРЕТНИХ ЗАХОДІВ ЗА ПРІОРИТЕТНИМИ НАПРЯМАМИ

 2.1. ЄВРОПЕЙСЬКА ІНТЕГРАЦІЯ 

  • проведення моніторингу з питань євроінтеграції;
  • організація та проведення заходів з питань колективної безпеки України;
  • організація заходів з питань лібералізації візового режиму та сприяння ратифікації змін щодо спрощення оформлення віз;
  • сприяння участі ГР у прийнятті регуляторних актів з адаптації законодавства України до законодавства Європейського Союзу;
  • сприяння співробітництву з державами Північноатлантичного  Договору, ОДКБ та  участь  у  заходах   колективної  безпеки при збереженні позаблокового статусу України;
  • вивчення перспектив посилення  співпраці в рамках МС ЄврАзЕС;
  • сприяння в удосконаленні співпраці та гармонізації економічних взаємин з країнами СОТ;
  • ініціювання створення в Україні на базі Міністерства закордонних справ постійно діючого громадського Центру миротворчого врегулювання ОБСЄ з залученням зацікавлених  неурядових громадських організацій, організацій представників конфліктуючих сторін, влади;
  • сприяння у відновленні торгівельно-економічних місій при  посольствах; 
  • організація конференцій  з  питань  дотримання  прав  людини, протидії  корупції, зупинки  моно культуризму, екстремізму та  расової  дискримінації;
  • сприяння дотриманню європейських стандартів в проведенні наукових досліджень у  соціальній  сфері;
  • участь у  заходах з питань   інвестиційної  діяльності  європейських  держав;
  • ініціювання та проведення  культурно-мистецьких заходів: днів культури  України у державах Європи, проекті «Друзі України» (Міжнародної Дипломатичної Місії Народної Дипломатії «Європейська Україна»).                                                                                                                                                            

 

2.2. СТАЛИЙ РОЗВИТОК 

  • ініціювання,підготовка  та  проведення  заходів  щодо  привабливості  інвестиційного  клімату  в  Україні;
  • проведення   заходів  щодо  ролі   Місцевого самоврядування у  розвитку  процесів   Європейської  Хартії  в  Україні;
  • сприяння проведенню європейського  Центру  екологічного  моніторингу;
  • ініціювання,підготовка  та  проведення    на  інформаційно-організаційній базі ІГС, бізнес форумів, громадських  обговорень щодо  розвитку   малого  та  середнього бізнесу відповідно до  норм  європейського  законодавства;
  • сприяння   створенню  спільних  підприємств, бізнес-інкубаторів, кластерів   транснаціональних  промислово-фінансових  груп щодо  розвитку  пріоритетних  національних  галузей  на  території  України   з  залученням  світових  інновацій   та  технологій;
  • моніторинг  та  прийняття   участі    України  у   підписані   міжнародних  конвенцій  с  питань,  сталого  розвитку,  митних, транскордонних  ландшафтних  та  інших проектів  з  розвитку  територій;
  • сприяння в участі   у  заходах пов’язаних  з  безпекою, фінансово-економічних, інвестиційних   та  торгівельних проектів України.

 

2.3. ФОРМУВАННЯ ПОЗИТИВНОГО ІМІДЖУ УКРАЇНИ 

  • участь   у  підготовці  Указу   Президента   України щодо  затвердження  Концепції  проведення  заходів присвячених  святкуванню   200- річчя з  дня  народження  Т. Шевченка у  світі;
  • ініціювання   регуляторних  документів щодо  утворення   органу   виконавчої  влади  по  роботі  із  зарубіжними  українцями та  трудовими  мігрантам;
  • моніторинг  заходів   зі  створення  Реєстру   української  діаспори, українських  національних  та  культурних   меншин за  кордоном, земляцтв, громадських  об’єднань, культурних  центів, українських  релігійних  об’єднань   та громад;
  • сприяння поновленню  реєстрації  та  видачі консульськими  установами  за  кордоном  посвідчення  зарубіжного  українця;
  • сприяння затвердженню норми  про  дипломатичний   паспорт  народного  дипломата (погодженої   Міністерством  юстиції України);
  •  ініціювання  та  утворення  на  базі   Дипломатичної академії  кафедри   «Народна   Дипломатія»;
  • створення    та  взяття  на  облік  українських  пам’яток  культури  у   світі   та   започаткування    Проекту  створення   Пантеону  Слави   українських  героїв   у  м. Києві;
  • сприяння  внесенню    української  мови  у  перелік  мов  діловодства в  ЮНЕСКО;
  • створення Міжвідомчої Координаційної ради (спільно МЗС  та  Мінкультури України) з  обов’язковим включенням до  її  складу  голів  Громадських рад  МЗС  та  Мінкультури   по  підготовці  та  затвердженню   Державної   програми  щодо  формування  позитивного  іміджу  України  у   Світі;
  • сприяння проведенню  на  базі  діючих  проектів «Україна  має  талант»   та  «Голос  Країни» Всесвітнього   фестивалю  української  пісні   «Червона Рута».

Проект Заяви Громадської ради при МЗС України щодо ролі України як очільника ОБСЄ в розв’язанні заморожених конфліктів на території колишнього СРСР

Враховуючи головування з 1 січня 2013 року України в Організації з питань безпеки і співробітництва у Європі;

нагадуючи про значний позитивний досвід нашої країни у добровільному роззброєнні, збереженні миру та проведенні миротворчих операцій;

підтверджуючи відданість ідеалам миру, порозуміння і співробітництва;

підкреслюючи необхідність дотримання міжнародних стандартів, в тому числі в сфері прав людини при вирішенні заморожених конфліктів;

беручи до уваги неналежність України до конфліктуючих сторін та спроможність стати ефективною площадкою для владних перемовин

Громадська рада при Міністерстві закордонних справ України заявляє про необхідність:

  • концентрації уваги Міністерства закордонних справ України, країн ОБСЄ, усіх зацікавлених сторін на використанні усього можливого потенціалу ОБСЄ та головування України у цій організації для пошуку нових підходів та механізмів до розв’язання заморожених конфліктів на території колишнього СРСР із залученням усіх зацікавлених сторін;
  • створення в Україні на базі Міністерства закордонних справ постійно діючого Центру миротворчого врегулювання ОБСЄ;
  • широкого залучення української дипломатії як незалежної платформи для ведення ефективних перемовин між конфліктуючими сторонами й пошуку компромісів;
  • відмови від пропаганди ненависті та способів військового розв’язання конфлікту;
  • врахування того, що конфлікти на території колишнього СРСР мають різні історії та специфіку, і метод врегулювання одного конфлікту не завжди може бути прецедентом для інших;
  • вироблення «пакетних» пропозицій для вирішення конфліктів, враховуючи їх тривалість і накопичену взаємну недовіру сторін;
  • розроблення комплексних заходів для досягнення міцного миру, керуючись основними принципами міжнародного права;
  • пропаганди мирного добросусідського співіснування.

Проект Заяви Громадської ради при МЗС України щодо ролі традиційних цінностей в системі прав людини

Враховуючи членство України в ООН, Раді Європи, ОБСЄ;

керуючись принципами Загальної Декларації прав людини, Міжнародного пакту про економічні, соціальні і культурні права, Міжнародного пакту про громадянські та політичні права, Європейської конвенції про захист прав і основних свобод людини;

підкреслюючи необхідність дотримання міжнародних стандартів в сфері прав людини, при вирішенні заморожених конфліктів;

виходячи з Резолюції ООН «Заохочення прав людини і основних свобод завдяки більш глибокому розумінню традиційних цінностей людства» від 21 вересня 2012 року,

Громадська Рада при Міністерстві закордонних справ України заявляє, що:

  • розуміння і повага традиційних цінностей людства сприяє заохоченню та захисту прав людини та основних свобод. Важливу роль в утвердженні цих цінностей грають сім'я, суспільство і освітні установи;
  • акцентування зв'язку між традиційними цінностями і правами людини дозволить забезпечити більш повне розуміння і визнання прав людини, сприятиме зміцненню довіри і налагодженню діалогу;
  • встановлений на міжнародному та національному рівнях принцип недискримінації є ключовою умовою демократичного розвитку та реалізації прав людини;
  • в Україні встановлена законодавча заборона на усі види дискримінації, а в законодавстві відсутні будь-які дискримінаційні положення стосовно окремих соціальних груп, в тому числі й сексуальних меншин;
  • 9 лютого 2013 року у Верховній Раді України зареєстровано законопроект №2342 «Щодо запобігання та протидії дискримінації в Україні», який є найбільш небезпечним, як для традиційної сім’ї в Україні так і для широкої громадськості. Ця ініціатива є загрозою для традиційних сімейних цінностей та може зруйнувати українську родину та моральні засади нашого суспільства;
  • в разі прийняття законопроекту № 2342 «Щодо запобігання та протидії дискримінації в Україні» буде порушено конституційні принципи рівноправності громадян, свободи думки і слова - під видом протидії дискримінації буде заборонена будь-яка критика та обмеження дій сексуальних меншин, а також під видом «запобігання дискримінації» вони отримають нечувану свободу діяльності та юридичний захист;
  • завдяки розмитому тлумаченню даних понять, після прийняття закону №2342 будь-яку людину, чи організацію безпідставно можна буде притягти до адміністративної чи кримінальної відповідальності: за критику гомосексуалістів, за протидію пропаганді їх способу життя, за відмову прийняти на роботу гомосексуаліста, за відмову гомосексуалістам у будь яких їх ініціативах і т.д. Судові органи будуть все це називати «непрямою дискримінацією», «пособництвом у дискримінації», «підбурюванням до дискримінації» і т.д.;
  • не є доцільним прийняття закону №2342 без широкого громадського обговорення та виявлення позицій усіх зацікавлених сторін;
  • заради майбутнього України, збереження унікального пласту української цивілізації та продуктивних сил вітчизняного соціуму, потребують якнайскорішого схвалення проект закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів» (щодо захисту прав дітей на безпечний інформаційний простір) №8711 від 20.06.2011 та проект закону «Про заборону спрямованої на дітей пропаганди одностатевих сексуальних стосунків» №1155 від 24.12.2012.